EBH/1367/2008

EBH/1367/2008

 

 

Kérelmező beadvánnyal fordult a Hatósághoz, mert álláspontja szerint egy éttermet  üzemeltető gazdasági társaság megsértette vele szemben az egyenlő bánásmód követelményét.  A kérelem szerint a roma származású Kérelmező családjával 2008. július 13-án este, 20 óra  55 perc és 21 óra között vacsorázni kívánt a cég által üzemeltetett étteremben, a pincér  viszont arról tájékoztatta őt, hogy már bezártak, és ajánlott nekik egy másik éttermet.

 

Kérelmező másnap tesztelés céljából telefonon asztalt foglalt az étteremben 21 óra 30 percre,  amit e-mailben is megerősített. A hölgy, akivel telefonon egyeztetett, elmondta, hogy az  étterem 22 óráig van nyitva, a foglalás így érvényes. Kérelmező szerint az étterem  üzemeltetője azzal, hogy őt és családját előző nap a hivatalos nyitvatartási időben nem  szolgálta ki, hátrányos megkülönböztetésben részesítette az étterem nem roma származású  vendégeivel összehasonlítva.

 

Eljárás alá vont az üggyel kapcsolatban előadta, hogy éttermük egy szállodához tartozik,  melyben leginkább gyermekcsoportokat fogadnak, akik este 8-ig megvacsoráznak és külső  vendégek csak ritkán térnek be hozzájuk. Az étterem este 10 óráig tart nyitva, de 8 óra után  általában már nem vesznek fel vacsora rendelést, mert a szakácsuk másik településen lakik és  utolsó busza este 8 órakor megy haza. Előzetes egyeztetés alapján azonban tudják vállalni,  hogy 8 és 10 között is legyen vacsoráztatás, Kérelmező tesztelésekor például a szakács  végzettségű üzletvezető meg tudta oldani, hogy ott maradjon és elkészítse a rendelést.

 

Kérelmező az eljárás alá vont által előadottakat elfogadta a történtek ésszerű  magyarázataként, így az eljárás a felek Hatóság által jóváhagyott egyezségével  zárulhatott. Az egyezségben eljárás alá vont bocsánatot kért Kérelmezőtől az ő és  családja kiszolgálásának visszautasítása miatt. Az üzletvezető nyilatkozott továbbá  arról, hogy ő maga a továbbiakban is megtartja, az általa vezetett étteremben dolgozó  alkalmazottak figyelmét pedig nyomatékosan felhívja a roma származású vendégekkel  szembeni egyenlő bánásmód követelményének megtartására. Kérelmező az eljárás vont  bocsánatkérésének elfogadásával az ügyet a maga részéről lezártnak tekintette.