EBH/1407/2008

EBH/1407/2008

 

 

 Kérelmező azzal a panasszal fordult a hatósághoz, hogy hátrányosan érinti őt a helyi uszoda      magatartása, mely szerint a 2005-ben akadálymentesített – és a mozgássérült emberek vízbe jutását   segítő mobil lifttel rendelkező – uszodában nem teszik számára lehetővé az uszodatérbe és a   medencékbe történő zavartalan bejutást.

 

Kérelmező kérelmében védett tulajdonságként fogyatékosságát jelölte meg. A hatóság kérelmezőt hiánypótlásra szólította föl, melynek panaszos az előírt határidőn belül eleget tett. Az iratanyagokat áttanulmányozva a hatóság eljárást indított az uszodát fenntartó gazdasági társasággal szemben.

 

Az eljárás során az eljárás alá vont úgy nyilatkozott, hogy álláspontja szerint az egyenlő bánásmód  követelménye nem sérült, bár kérelmezőt valóban megállítják az uszoda pénztárnál, de annak célja  az, hogy megtudják, hogy melyik medencénél állítsák föl a mobil liftet, csökkentve ezzel kérelmező várakozási idejét. Kérelmező minden alkalommal az uszodába bejutott, bár előfordult, hogy a mobil  lift rossz volt, így a medencébe való bejutás nem volt számára lehetséges, mivel eljárás alá vont  ahhoz nem járul hozzá, hogy kérelmezőt a személyzet kézi erővel tegye be a medencébe a fokozott     balesetveszély miatt.

 

A hatóság a rendelkezésre álló iratok alapján nyílt szóbeli tárgyalásra határnapot tűzött ki.

 

A tárgyaláson a felek egyezséget kötöttek. Az egyezség rendelkezik a mobil lift eddigi   kialakításának módosításairól (új tartószerkezet építése, mobil lift bejárathoz közeli elhelyezése, lift       működéséhez megfelelő üzemi nyomású hálózati víz fagymentes elvezetése), felek kölcsönös         együttműködése, tolerancia az uszoda használata során.

 

A hatóság a Ket. 75. §-a alapján az egyezséget határozatával jóváhagyta.