Esetjogi konzultáción vettek részt a megyei hálózat egyenlőbánásmód-referensei

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság budapesti székhelyén kezdte meg a működését 2005-ben. Az egyenlőbánásmód-referensi hálózatot, amely a hatósági szolgáltatások személyes elérését megyei és járási szinteken is lehetővé teszi, 2009 szeptemberében hozta létre az EBH. A Hálózat folyamatosan működik, a megyei referensek havi 332 órában fogadják az ügyfeleket. A helyi szolgáltatásnyújtás „előszűrése” hatékonyan tehermentesíti a hatósági jogalkalmazást, információátadással fejleszti az ügyfélkörnyezet jogtudatosságát és növeli a védett csoportok jogérvényesítő hatékonyságát a településeken. A személyes ügyfélfogadások időpontjai a weboldalon (egyenlobanasmod.hu) és a hatósági honlapról letölthető mobil alkalmazással folyamatosan elérhetőek.

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság a diszkriminációs panasznak nem tekinthető beadványok jelentős száma miatt kiemelt figyelmet fordít a referensek informálására és a hálózat visszajelzéseire. A hatóság munkatársai és a referensek közötti tapasztalatcserére és esetmegbeszélésre negyedéves rendszerességgel kerül sor az Elnöki Titkárság szervezésében. A szakmai konzultációk hatékony keretet nyújtanak az EBH és a lakossági csoportok felé és felől közvetítő funkciót is ellátó hálózat között az együttműködéséhez, a jogtudatosságot eredményező és a tudatosan jogkövető magatartásokat megalapozó információk és hatósági tapasztalatok megosztásához egyaránt.

2015-ben június 3-án második alkalommal került sor a szakmai konzultációra. A megbeszélésen a Kommunikációs és Partnerségi Főosztály munkatársai tájékoztatták a szakembereket az ügyfélfogadás aktuális adatairól, a referensi tudásmegosztás és kommunikáció eredményeiről, az ügyfél-elégedettségi  monitoring visszajelzéseiről és az adatsorok összefüggéseiről.

Az egyenlőbánásmód-referensek és a hatósági jogászok tanácskozása az eddigi gyakorlatnak megfelelően konkrét esetekre épült. A munkatársak aktuális jogértelmezési és jogalkalmazási szakmai kérdéseket vitattak meg és megoldási javasatokat ismertettek a résztvevőkkel. Tájékoztatták a referenseket az ügyfélfogadásokon rögzített panaszok eredményességéről és a hatósági jogalkalmazást érintő bírósági döntésekről is.

Az esetmegbeszélés célja az információk és a jó gyakorlatok megosztásával a hatósági jogalkalmazás fejlesztése és a referensek megerősítése, támogatása a szakmai munkában.